Wtorkowe spotkania kulturalne: The Beatles



"Wczoraj
Wszystkie moje problemy wydawały się tak daleko
Dziś wydaje się, jakby były tutaj i zamierzały pozostać
Wierzę we wczoraj...
Nagle
Nie jestem nawet w połowie takim człowiekiem, jakim byłem
Jakiś cień wisi nad emną
O, wczoraj nadeszło niespodziewanie..." 

Piosenka, którą zna każdy, bez względu na to z jakiego pokolenia pochodzi. Pięknie wyśpiewana opowieść o nieszczęśliwej miłości, nagrana przez grupę The Beatles w 1965 roku do albumu "Help!". Napisana i wykonana przez Paula McCartney'a tak wiele lat temu, wciąż pozostaje popularna, pomimo zmieniających się trendów i gustów muzycznych, podobnie jak nieśmiertelne hity: "Yellow submarine", "Hey Jude", "Let it be", 'Oh! Darling!", "I need you" i wiele, wiele innych. 
Grupa The Beatles, którą kochały miliony fanów na całym świecie i której fenomen do dziś pozostaje zagadką, pozostawiła po sobie niezatarty muzyczny ślad i nieśmiertelne przeboje, do których lubimy wracać. Doskonale napisaną biografię niezapomnianej grupy The Beatles możemy przeczytać w wydanej niedawno książce Huntera Davies'a. Dziś, we wtorkowych spotkaniach kulturalnych, zapraszam w gościnne progi Michała, który z wielkim zainteresowaniem przeczytał tę książkę i zrecenzował tak, że nabrałam na nią ochoty:) Wielkiej! 

"The Beatles - o tym zespole słyszał niemalże każdy. Chłopcy z Liverpoolu porywali cały świat takimi piosenkami jak "Yesterday", czy "Hey Jude". Ja sam jestem ich ogromnym fanem i nie mogłem się obejść bez okazji przeczytania biografii, autorstwa Huntera Daviesa. Tak jak w przypadku książki "Queen. Nieznana historia", autor ten to nie jest najzwyklejszy fan, kierowca autobusu, którym raz jechał John Lennon, czy też hotelowa sprzątaczka posiadająca ręcznik do rąk Paula McCartneya. Davies to jedyny autoryzowany biograf Beatlesów. Zebrał wszystkie notatki i wywiady, które w całości prezentują się jako niezwykła historia, dzieło sztuki.

W latach 1967 - 1968 Hunter Davies spędził osiemnaście miesięcy z Beatlesami, którzy wówczas definiowali gusta nowej generacji i tworzyli podstawy współczesnej muzyki popularnej. To on, jako ich jedyny autoryzowany biograf miał nieograniczony dostęp nie tylko do Johna, Paula, George'a i Ringo, ale również do ich przyjaciół, rodzin i znajomych. Podczas współpracy z zespołem zebrał pokaźnie bogactwo materiałów - często intymnych i odsłaniających nieznane dotąd fakty. To czyni z tej książki biografię - matkę, na której pozostali biografowie opierają swoje własne teksty... czytaj dalej"

Monika i Michał Oleksa

 

Komentarze

  1. Bardzo lubię piosenki zespołu The Beatles :)
    Założyłam bloga, zapraszam do siebie :)
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Podaj dalej

Nowa Opowieść O Dwunastu Miesiącach: Luty

Zapach Wiosny